Anatisdag.

Jahapp var och är fortfarande sjukt chokladsugen.
Men har vi choklad hemma?
Nej, jag var bara tvungen att äta allt igår!
Så jag tänkte: har vi inte choklad så får jag väl göra choklad.
Jag vart super exhalterad över att baka.
Ja, jag tog till och med på mig mitt übersöta förkläde.
Men hade vi blockchoklad? Nej
Hade vi kakao? Ja, fast typ 1msk och det räcker inte direkt.
Jag kollade till och med egenom hela vår tjocka kokbok och lite på internet efter något sött.
Men inget vi hade alla ingredienser till.
Mor: "Vill du inte gå och köpa choklad eller ingredienser då?"
Nej, jag är för lat av mig.

Så nu sitter jag här, och gnager på min morot!

Mor: "Men du kan ju göra morotskaka!"

Nej usch!

inte för att jag smakat morotskaka,

men vissa saker är helt enkelt inte gjorda för varandra.

Kanske ska ta och koka mig själv lite brunkulla-te à la fettmedhonung.
Eller kanske ett stort fett sött rött äpple..
Eller jag kanske ska skämma bort mig själv så in i norden att jag tar båda.

Hade bäst


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj oj hörru akta så du inte går upp i vikt av det där teet asså :O tjockisvarning på dig..NOT!
Du vet, man får motion om man rör sig ner mot affären för att köpa saker. alltså hade du förbränt massor och kunnat unna dig lite choklad ;D
Puss på dig tjockisrumpa

2008-04-29 @ 22:01:54
URL: http://henness.blogg.se
Postat av: Martina

Om man lyckas få morotskakan att faktiskt smaka morot så har man misslyckats. Den är väldigt god! Speciellt det där vita på toppen! :D Ååh, fan! Ditt inlägg gjorde mig sötsugen! Tack för den du! >=(

2008-04-29 @ 22:57:01
URL: http://martiwa.blogg.se
Postat av: carro

men morotskaka e ju gott;)!!
att du aldrig smakat det:P du får väl komma hem till mig å smaka ;)
pusspuss

2008-04-30 @ 21:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0