Dålig start på dagen

Dagens morgon har varit allt annat än bra!
Det började med att jag vaknade upp, bara det på en måndagmorgon gör en inte direkt glad. Stressad som vanligt gjorde jag mig redo för skolan. "Jag får inte komma försent idag med" hade jag tänkt eftersom att vi hade redovisningar i UF, så jag skulle alltså ta 8.22 bussen. Som kom 8.20! så den missade jag såklart. Men som tur var kom 762 bussen 8.25, vilket jag lätt skulle hinna med. Bara jag inte hade sprungit till stationen! självklart snubblade jag på en sten och ramlade i lera. Så det var bara hem och byta om. Hemmifrån såg jag 762an åka från fönstret, då var jag redan ombytt. Så gott om tid hade jag liksom. Nästa buss 8.37an var väldigt försenad och kom 8.45. Tåget från centrum gick 8.47, jag såg inte hur det skulle gå ihop. Det gjorde det inte heller! Jag kände hur jag kokade upp mer och mer! ungefär när 9.02 tåget kom dog min mobil, såklart! 9.10 skulle min lektion börja, så jag vart rätt sen. Sen gick jag runt med min mobil hela dagen även fast den var helt svart, tragiskt men sant.

Jag har även lagat mat idag, riktigt lyckat tycker jag. Köttfärssås och spagetti, riktigt avancerat!
Jag råkade bränna löken lite, skvätta pressade tomater i ögat (som sagt, idag är inte min dag) och krydda till det lite för mycket.
Elias: Helvete vad kryddigt det var!
Jag: Jaa.. var det inte gott?
Elias: Joo skitgott, men ofta du klarade av att äta det! Du gillar ju inte kryddigt?
Jag: Nej, jag tänkte ju på dig! (a)

Glad att någon gillade det i alla fall. Själv fick man dricka en massa julmust till för att kunna klara av att äta allt.
Men visst ser det gott ut?!

Ja när man inte har dill eller vad det nu är man brukar ha på
maten får man vara lite kreativ, jag tog en bit av en tomatkvist.

Kommentarer
Postat av: Martina

Det ser ut att vara gjort på restaurang! ;) Ser gott ut med andra ord!

2008-12-15 @ 22:14:11
URL: http://martiwa.blogg.se/
Postat av: *Carro

men dill har man väl på fisk....? haha

men det ser bra ut! ;P

puss

2008-12-16 @ 18:30:18
URL: http://carolinzita.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack tjejer, jag vet :)

och carro, jag skrev "eller vad det nu är man brukar ha på maten" = jag var inte säker! Persilja kanske det var..? Haha

2008-12-16 @ 20:20:21
URL: http://sofiapettson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trevlig kväll! :)

2008-12-16 @ 20:24:27
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: sara

hoppas kvällen allafall blir bättre :))

2008-12-16 @ 20:36:14
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0