Luciafirande

Idag är det dagen före lucia, den 12e december alltså. Eftersom att luciadagen är på en lördag så firades den i skolan idag. Det var luciatåg och luciacup i innebandy. Skolans lucia var verkligen patetiskt, värre än förra året. Trodde inte att det var möjligt, men det var det tydligen. Det bestod av fem personer, lucia, en tärna, två små gossar och två tomtar. Och jag tänker inte ens gå in på hur dåligt de sjöng. Jisses alltså, jag skäms! Haha
Nästa år ska jag vara lucia och det tåget ska vara stort, de ska få se hur ett riktigt lucia ska se ut.
Efter var det luciacup (jag deltog då inte) och sen bar det av hemmåt. Vi hade inte en enda lektion. Vi skulle ha matte, men det slapp vi. Kändes rikigt onödigt att komma till skolan över huvudtaget, och jag missade dessutom min härliga sovmorgon.

Ikväll ska jag till Eugenia, vi ska kolla på idol och baka mer pepparkakor. Milena kanske kommer också.
Men jag är så jädrans trött att tror att jag kommer somna innan idol slutat. 
Behöver en uppiggande dusch!
Hejdå


Kommentarer
Postat av: alex

haha cup med 2 p:n:D haha ska du va lucia?!hihi

2008-12-12 @ 21:46:23
URL: http://kaalexandra.blogg.se/
Postat av: sofia

va två p:n? förstår inte vad du snackar om. Haha ;D

Ja, klart att jag ska vara lucia, du ska iaf inte, du var ju i 5an. jag har aldrig varit lucia, det är min tur!

2008-12-13 @ 14:27:30
URL: http://sofiapettson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0