Update

Nu känns det som att det var ett tag sedan jag skrev här, det kan ju bero på att det faktiskt är så. Så vi tar en liten summering av veckan.

Måndag:
  

Mamma åkte iväg till Marocko..
Dansdag var det i skolan som faktiskt var roligare än jag trott. Jag kan inte direkt säga att jag kan dansa, men tycker ändå att bugg var min grej. Streedance å andra sidan är verkligen inte min grej. Gudars vad jag skämde ut mig när vi i mindre grupper skulle uppträda det vi lärt oss HAHA! Men det bjuder jag på, ett gott skratt förlänger ju livet, så varsågod!
Efteråt åkte jag direkt hem för att göra mig själv en riktigt god middag, hamburgare. Med ketchup, och endast ketchup, precis som det ska vara! Eugenia blev även hon sugen på en gastronomisk upplevelse så jag bjöd över henne. Vi gjorde även ett försök till plugg på antiken, men det sluta (eller hann knappt börja) med att vi tryckte i oss flera år gammal krispig choklad med äckellickör i och kollade hur vi skulle se ut i kort hår. Tycker vi är riktigt söta, inte sant?!

Tisdag:
 


Eugenias lillebrors pepparkakshus, väldigt konstnärligt om jag får säga det själv.





Ett nytt försök till plugg gjordes, hos Eugenia denna gång. Det slutade (igen, innan det knappt börjat) med att vi lagade mat och det tog sin tid. När jag kom hem blev det råplugg, det var då jag skrev av mig här i bloggen. Jag var så jävla sur på mig själv, Haha!
Fick knappt någon sömn, typ 2-3 timmar. Fick trycka i mig en massa korv med bröd och julmust för att hålla ögonen uppe, så när jag väl skulle sova gick det inte. Trist!

Onsdag:
     

En väldigt trött Sofia släpade sig till skolan. Gjorde sitt prov prov på antiken, som inte gick så dåligt och åkte sedan hem för pepparkaksbakning!
Enia och jag bakade då pepparkakor, åt typ en femtedel av degen och lyssnade på julmusik! Som ni ser gjorde vi musse och mimmi pigg, kalleanka-fötter (med naglar på) och ett jättestort hjärta som jag ska hänga upp här hemma, när jag är 100% säker på att allt har torkat. Vi (jag) spårade ur lite med glassyren också, som ni kanske ser. Men de pepparkakorna slängde vi, de var ändå äckliga. Hatar hemmagjorda pepparkakor, de blir inte annat än äckliga, men de hör till julen att göra dem liksom. Så mysigt, så kul!

Torsdag (idag):
   

Träffade Yassy på tåget hem, hon övertalade mig att följa med henne hem för lite brownies. Då kan man inte säga nej helt enkelt.
Nu sitter jag här och lyssnar på Darin musik! Ja, gamla låtar dårå. Han har ju typ gjort comeback nu, rätt diskret ändå. Det börade med en låt han gjorde med Kat DeLuna, och idag såg jag honom på en MQ-affisch. En låt och en reklamkampanj, ja det var allt jag känner till. Det gav mig lust att lyssna på hans gamla låtar, jag som inte ens gillade honom när han var som störst. Haha.
Känner att han kommer synas lite mer framöver. Kul för honom.

Nej nu måste jag duscha och sedan krypa ner i sängen och kolla på Gossip Girl.

Tudels!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0