Allt ska moderniseras nuförtiden!

Jaha, det var ju ett tag sen man skrev nu..
Har varken haft tid, ork osv.osv.osv.
De beror mest på att det varit mycket i skolan de här sista veckrna.
Sen så har jag gjort mycket annat.
Skall ej gå in på det, istället går jag in på gårdagen.

Ja, dagen började med att jag vaknade. På riktigt.
Sedan bada jag för första gången utomhus i johannas pool, eller ah, det var ju bara ett snabbt dopp och sola resten av tiden.
Iskallt var det! 22 grader i vattnet.
Tyckte jag blev rätt så brun, men när man kom hem visade det sig att jag hade fel.
Knappt någon färg alls, och den färgen jag fick var inte brun, nej, den var röd.

Sen drog jag och Eugenia till Willy's för att handla inför morgondagen. 
Vi ska nämligen till Landsort på Stockholms skärgård med klassen.
När jag kom hem var jag stressad, mycket stressad.
Behövde tvätta lite kläder, packa och lägga in ren tvätt i graderoben (som jag egentligen skulle gjort för en vecka sen), och mors tjat om att städa mitt rum lugnade inte direkt ner mig.
Satte tid i tvättstugan som egentligen hade börjat för 2 timmar sen.
Mer stressad? Kan man lugnt säga!
Satte iaf in tvätten, och när jag skulle ner för att hämta den hittade jag inte nycklarna!
Vände uppochner på huset men hittade inga.
Insåg kanska snart att jag glömt dem i tvättstugan.
Och tack vare vårt otroligt idiotsäkra tvättsystem kan ingen komma in i tvättstugan utan mina nycklar.
Visst, det kunde gått bra, jag kunde bara vänta på nästa som skulle tvätta så att denne kunde öppna åt mig.
Problemet var bara att nästa tid var kl 7 idag!
och Lundbergs hade gått för dagen för länge sedan!
Så det var bara att knacka på grannen och be dem boka nästa tid.
Utskrattad blev man, men snälla som de är skrattade de inte framför mig, nej, de gick till köket som jag inte ser in i och gapskrattade. 
Inte kunde väl dem veta att jag skulle höra, jag menar, jag stod ju hela 5 m därifrån! -.-
Sonen där går på Tumbagymnasium, så hans blick lär man inte se igen.........

Ja, då var det upp kl 7 idag då, på min lediga dag!
Skulle egentligen upp 9.20, för vi ska till grönan med lite mer än halva klassen och Saqib (som ska sluta, lämna oss, överge oss).

Så vad ska man göra nu?

Platta håret kanske?
Jo, så blir det nog =)

/Soffe

image11


Kommentarer
Postat av: Alex

äntligen har du börjat blogga igen=) men det var ganska mysigt att sola och bada hos johanna=) puzz puzz

2008-06-05 @ 20:26:05
URL: http://kaalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0