Go Sverige!

Ett tag sen, igen!
Men ska skärpa mig nu, när jag inte orkar skriva så lägger jag upp bilder eller nått annat.

Ja, mitt lov hittills dårå..
Mest jobbat.
Rätt skönt, jobbar på Bravida där alex mamma jobbar.
Det vi gör där är att springa ärenden, eller ah inte så mycket springande vi drar snarare ut på tiden ;p
Sen sorterar vi lite papper och postar en massa inbjudningar hit och dit.
Men för det mesta snackar vi och är allmänt flummiga.
Jag har upptäckt en ny fika-favorit: Varmchoklad med banan! Mums!

Det enda jobbiga är mornarna då jag ska upp halv 7 (!), men det blir alltid 7 ändå..
Igår skulle jag jobbat men alex mamma tog ledigt och jag kan bara jobba när hon jobbar.
Det fick jag även idag, men idag får jag full lön (!) "bara för att vi inte skulle missa så mycket och få mindre lön än beräknat". Inga klagomål här inte! ^^


Ikväll ska jag till kungsan och kolla på Sverige - Ryssland. VI VINNER!
Fotboll är inte min grej. Nej förlåt, sport är inte min grej. Det vet de flesta.
Men mellan att sätta porto på brev och kopiera en massa papper har alex förklarat fotboll för mig.
Ja, det var ju jag som ville det. Jag hade bestämt mig för att kolla på alla Sverigematcherna i år! och finalen dårå..
Det tog ett tag för mig att få in allt, och det där med offside tog en timme för alex att förklara (idiotisk regel, det är vad det är!) så nu förstår jag det något sånär, eller vad man nu säger.

Anyway, så gjorde vi även en lista. Den som har minst rätt när det gäller ländernas position bjuder de andra två på lunch.



Med tanke på att jag inte har någon background check alls och Sverige - Grekland var min allra första hela match jag sett, så tycker jag att det ser riktigt bra ut. Jag vet även att jag satt Holland liiite för långt ner. Men tror även att jag får en gratislunch. Susanna (alex mamma)  ligger sämst till.. Men man vet aldrig, bara för att man har gissat rätt vinnare betyder inte att man har flest antal rätt.

Önska mig lycka till!

Pussar i massor

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0