Påskhelgen

Jag och kusin Jonna gör planer om att träffas under lovet:
J: har du pratat med din pappa om att åka till farmor?

S: Ja, han sa "vi får se"

J: annars kan vi åka med pappa och Irene till vasselbodarna under påskhelgen, men det enda man kan göra där borta e att åka skoter och pimpla..
S: Underbart! har aldrig åkt skoter!
J: men bara så du vet så finns det ingen toalett eller dusch där borta. Men dt finns dass..(första gången jag sett dassboken på ett riktigt dass! coolt tycker jag..)
S: men.. hur duschar man då?
J: eh.. man duschar inte.. men vi ska bara vara där ett dygn så tror nog du klara dig..(det jonna inte hade räknat ut var att det faktiskt var 2 dygn!)

Allt är bestämt och jag åker till sollentuna för att möta jonna och henner far (min farbror, Peter) för att sedan åka till älvdalen med om.

J: asså bara så du vet så finns det inte ens TV där..
S: Okej.. men du finns dt rinnande vatten?
J: Nej.
P: Är det där dom enda skorna du har med dig?! (och kollar på mina vans-wannabe pingvinskor)
S: Nej jag har 2 andra par med mig (det jag inte vågade säga var att båda hade klack, för att inte låta som en hopplös stadsbo)


Senare hemma hos farbror Peter funderar jag på om jag ska duscha:

S: Om jag duschar på kvällen kan jag platta håret imorgonbitti..
J: men om du duschar imorgon kan du låna våran fön, och sedan patta håret med jennys plattång.
S: okej men jag har min egen plattång med mig.
J: Hahaha varför har du det?
S: Öh.. för att kunna platta håret...!
J: men det finns ju ingen el därute..
S: VAAAAAAH???! varför sa du inte det innan jag kom hit?
J: Det är väl självklart när man inte ens har dusch..
S: Är det ju inte! Jag visste inte ens att det fanns hus utan el idag!
J: hahahahahaha 08!
S: Hur värmer man upp huset då?
J: men eldar Sofia!

Jag som trodde våran sommarstuga på rödön var mobbad. Där har vi trotts allt dusch, toalett, rinnande vatten och TV. Rena lyxvillan ju!

När vi sedan gick egenom vad jag hade med mig som jag behöver visade det sig att jag fick låna:
Mössa, vantar, täckbyxor, skoterstövlar (använde alltså inget av de 3 par skor jag hade med), fleecetröja, raggsockor och legins som jag använde som långkalsonger.

Men det var ändå riktigt mysigt där!
Helsköna människor jag aldrig sett förr.
haha lite irriterande med en Jonna som typ avslutade varje mening med "Jag är faktiskt 18" och ibland "Jag är faktiskt myndig" för att inte låta som om hon hakat upp sig.. ;P

Vi åkte dit på fredagen då vi (jag, Jonna; Mattias; Jenny och Jakob) åkte ut till nått ställe för att pimpla. Då åkte jag skoter för första gången. Jag fick till och med köra hem oss. Det gick skit bra tills jag kom till bilvägen och tittade bakåt för att se om alla var ok, och i det ögonblicket rökade köra in en en snöhög på andra sidan vägen. Samma sak hände när jag fick äran att skjutsa hem oss igen samma dag efter att vi åkt till ett ställe far att göra upp en brasa och prata om allt mellan himmel och jord.

Jenny: tänk om det skulle komma en bil när du blockerar vägen sådär!
S: Tänkte inte ens på att det kunde komma bilar..
Jonna: Tror nog vi behöver gå igenom lite teori..

På lördagen och söndagen åkte alla (Jenny släkt och vi), ut med skotrar och pimpla, gjorde brasa, grillade korv och stekte fläskpankaka. Måste säga att stekt pankaka över en brasa, ute i naturen, är det godaste sättet att äta pankaka på! 

Vi skulle stannat där till på måndan men vi barn ville inte stanna en natt till så vi fick skjuts av dom andra som skulle hem. Söndags kvällen gjorde vi allt man inte kunde göra i vasselbodarna. Från och med nu ska jag uppskatta varje minut jag duschar!
Igår kom jag hem.  

Hinner inte lägga upp bilder idag för nu ska jag hoppa in i duschen för att vara ren imorgon då det är min första arbetsdag.

Hade bäst!

Soffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0