=(

Sitter vid pappas dator!
Igår när jag var på väg till pappa bestämde jag mig för att se på en film.
Jag såg inget eluttag i närheten så det fick liksom bli en kort film, som man kunde se klart innan batteriet dog.
När jag sätter på datorn bestämde den sig för att köra någon kontroll. Det stod att man kunde avbryta genom att trycka på någon tangent inom de senaste 5s. 5s hade då självklart gått innan jag fattat vad som pågick.
Men 5s, 10s, 20s vad spelar det för roll? man kan väll avbryta den när man vill. Men ack så fel jag hade.
Tangenterna avbröt inte kontrollen, inga kombinationer heller. Jag prövade allt, ctrl+alt+del, alt+F4, alla knappar. Okej, inte allt, men allt jag kunde. Men ingen funka!
Jag kände hur batteritiden bara blev mindre och mindre. Så såg jag knappen. Knappen som alltid funkar. Som aldrig sviker. Strömbrytarknappen. Höll in den och bara någon sekund efter stängdes datorn av.
När jag satte på datorn igen började allt som vanligt, men innan jag ens kommit till delen där man trycker på ctrl+alt+del och sen skriver in lösenordet, startades datorn om! och sen startades den om, och sen startades den om. Och det fortsatte den med tills batteriet tog slut.
Jag har försökt med allt! ringde även min käre broder Tord och bad om råd. Han sa att om det var en stationär kunde man plocka ur den och fixa grejer. Men nu är det inte en stationär så jag måste lämna in den.
Vet inte om det är dåligt eller bra att det var skoldatorn jag tog med. Bra att jag lätt kan lämna in den i skolan på måndag, men dåligt att jag har en massa filmer och program man inte får ha på den.
Kanske inte får tillbaka den sen?
Men det jag oroar mig för är mina bilder! gud asså!
Finns bilder på den datorn som inte finns någon annan stans! nej dom får inte försvinna! det går bara inte!
Nej nu ska jag tröstäta, vi har tårta i kylen. Choklad skulle egentligen sitta på sin plats. Men man tager vad man haver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0