R.I.P. Tempo

När jag åt min frukost nyss i fikarummet sa dom på nyheterna att det varit 4 bränder i Södertälje.
Oj tänkte jag först. Och ändå rätt coolt att dom intervjuade polisen i just Saltskog. Men varför?
Tempo var en av de fyra drabbade affärerna!!!
Shit, vart ska vi nu handla när vi vill köpa småsaker som mjölk och sånt?
Hovsjö är väl närmast, men det är ju ändå bussavstånd!
Huuur ska vi klara oss? visst brukar vi hellre ta bilen till coop och maxi och nästan inte handla på tempo längre men ändå. Det var en trygghet med tempo liksom. Tänk om jag blir jättesugen på chips eller något. Måste jag åka ända till Hovsjö då? Hovsjö!
Nej då åker jag hellre till stan!
Eller om jag får baklust. Då kan jag inte längre gå ner till tempo och handla. Nej jag måste anpassa mig efter bussens tider, åka någonstans, anpassa mig efter busstiderna igen och sen är jag hemma. Lusten försvinner ju innan man hinner säga kladdkaka!
Det är hemskt!
Tyckar alla ska visa lite sympati för mig genom min tuffa period, stötta mig liksom. Varför inte göra en visit med en massa chips och godis? Tills tempo är tillbaka iallafall.
Ni är välkommna!
Nej nu ska jag gå till Alex och ta en lipton rooibos spice te på vägen. Tror det är min favorit. Inte säker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0