Träning

Jag kom på att jag inte berättat något om kickboxningen annat än att jag och Yassy börjat med det.
Det märks att vi inte tränat så mycket genom våra år om jag säger så. Haha
Redan på uppvärmingen i tisdags kände vi hur tränaren blev lite irriterad.
Yassy tyckte att jag såg så rolig ut när jag hoppa att hon börja skratta, vilket gjorde att jag skratta. Och så var vi längst fram vilket gjorde allt pinsamt så vi skrattade bara ännu mer!
Efter uppvärmningen var vi heelt slut! jag visste att kickboxning skulle bli tufft, men ändå hade jag tydligen underskattat det.
Övningarna var värre!
Tio armhävningar blev två, skulle man göra situps under en viss tid skrattade vi genom det mesta av tiden.
Skulle man träna sparkar, sparkade jag in henne i väggen. Men hon fick sin hämnd.
Yassy är fan starkare än man tror, när man skulle göra snabba slag på mitsar(eller vad det heter) slog så hårt att jag fick ont i mina bröst. Aj säger jag bara! vänster höger vänster höger. Jag hamnade tillslut mot väggen. Då kom Håkan och skulle rätta våra fel:
H - nu gör du det största felet man kan göra, du ska inte stå mot väggen!
S - Men det var hon som sl.....
Fick en konstig blick.
Y - Asså det var jag som....
Hon fick en konstigare blick.
Liten man stark kan man säga ;D

När jag föll bak orkade hon inte hålla upp mig så jag hamna på golvet. Jag var den enda som hamnade på golvet! Det var en sån där lita-på-din-vän-övning.
När vi skulle vara rygg mot rygg och sätta oss och sedan ställa oss, kom vi aldrig upp igen.
Det roligaste var ändå vid slutet när vi skulle göra plankan!
Jag kämpar, försöker hålla mig koncentrerad. Sen hör man "Jasmine, ner med rumpan! det där är ingen planka, det är en gren!". Och så började fnisset igen.

Det är fan tur att jag börja med Yassy, vissa övningar är skitskumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0