Min nya bästa vän

Har just plattat klart mitt hår, så nu kan sova lite till imorgon. Jag har plattat mitt hår, som jag även har gjort nästan varje dag, jag.
Jag som aldrig brukar orka med det, som alltid blir kallad dorisöron (min hunds öron) för mina lockar. Varför har jag nu plötsligt bytt trend? jo för att jag nu har kort hår.
Plattar jag inte det får jag som en lockig pyramid på huvudet. Försök föreställa er det!
Min nya bästa vän är då alltså min plattång. Eller nej, den är mer än bara min bästa vän den är mitt liv just nu. Eftersom att jag inte ens kan sätta upp allt hår i en toffs i dagsläget!!
Skulle min plattång av någon anledning sluta fungera så skulle min värld krascha. Eller om jag skulle bryta ena armen, eller bara skada ena handen så att jag inte kan använda den.
Dessutom är inte min plattång direkt high class material, jag behöver en bättre. Så kan jag ha den här som extra, ifall nått skulle hända den andra. Skulle vara bra med en miniplattång i västan. Jag brukar ha mini allt i min västa, mini-tvål, mini-ansiktskräm, mini-ansiktsvatten, mini-superlim, mini-peeling, mini-parfym, mini-handkräm ja det var allt jag kunde komma på så här på rak arm.
Men tillbaka till mitt liv.
Om jag ska bort måste jag ta med mig min plattång. Om jag ska simma, sova borta ett tag. Vill inte ens tänka på hur jag skulle göra om jag ska tälta i skogen, eller ännu värre: campa på någon festival där det finns folk! usch!
Nej nu ska jag inte bekymra er om mitt liv längre.
Ska gråta mig till sömns!!

Nattinuffsan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0