The Sims Två

Idag har Eugenia och jag spelat The Sims 2. Jag har verkligen saknat det måste jag säga. Det bästa jag vet är att skaffa tvillingar, det gör jag bäst. Det Eugenia gör bäst är att skapa. Skapa människor, hus, och möblera rum. Hon har en massa extra saker till sitt sims, vilket jag måste medge är lite nördigt. Men självklart är det också kul! Dock tar det lite längre tid att bli klar eftersom att det finns så mycket att välja mellan. Sen går det inte heller direkt snabbare om man spelar med en perfektionist. "Jag vet precis vilka fönster vi ska ha i köket", "Jag vet redan hur mitt rum ska se ut, vilka tapeter jag ska ha som passar till mina möbler", "Du får inte ta min säng!" och så vidare.
Jag, däremot, vill bara få huset och möblerna klara så man kan börja spela. Alltså skaffa barn. Mitt sätt att gå tillväga är att ha myspys när vaggvisan som kommer efter försök till att skaffa barn. Idiotsäkert. Problemet idag var bara att när jag skulle ha myspys så avbröt Eugenias sim oss mitt i akten, så att säga. Hon gav mig en örfil och skällde ut mig?! Efter det har hon bara hatat mig. Avundsjuka av allra högsra grad kan man säga. Inte direkt mitt fel att hennes myspys-liv är historia. Så det blev inga tvillingar, istället blev det en dotter vid namn Roberta. Vackert va?!
Men jag ska då få mina tvillingar, förr eller senare. Mitt mål är egentligen trillingar eller fyrlingar, har hört att det går men aldrig lyckats eller bevittnat detta. Men jag nöjer mig även med tvillingar.

Imorgon har jag en lektion, vilket är riktigt gött. Börjar dessutom tjugo i tolv.
Sen har Yassy bokat mig efter skolan. Vi ska spela Crash. Känner att jag börjar bli lite av en nörd, men en bokning är en bokning. Liksom inget jag kan göra något åt.

Nu är det läggdags,
Nattinatti ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0