1 2 3 på det 4:e ska det ske!

Okej, nu är det dags för mig att komma komma ur min lilla garderob (missförstå mig inte nu), mitt lilla hörn som jag har gömt mig i sedan i måndags. Jag har inte velat gå ut (förutom igår då det var nyår) och det är inte många jag har sagt det till. Men here I go!

I måndags klippte jag mig, kort!
Det har jag länge tänkt göra och i måndags bestämde jag och Eugenia oss för att klippa oss. Vi var väldigt nervösa och har länge funderat på hur vi ville klippa oss. Dagen var kommen och jag hade självklart med mig bilder. Bilderna var den här, den här, den här och en till som var från samma dag som bild 2 och 3 (den var uppdelad så att den visade både fram och bak). Visst var jag medveten om att tre av bilderna var närstan identiska, men jag ville inte att allt skulle gå åt pipan. Så jag kom dit, med min lilla lapp som Eugenia mobbat mig för.
Hon: Hej du kan komma och sätta dig här, har du bild på hur du vill ha det? (ja hon såg min lapp direkt, kände mig som en 10åring)
Jag: Ah, jag vet inte om jag passar i exakt den här frissyren men jag vill ha nått i den här stilen. Typ den här längden.
Hon: Mm okej, jag tycker du ska ha lite kortare. Och att det är kortare här bak än där fram. och så babbalade hon på. Det är ju mode nu!
Som om "det är ju mode nu" skulle få mig att vilja ha en heelt annan klippning!
Jag: Ööh okej.. men vi kan väl klippa typ såhär först och så får vi se om jag vill klippa mer.
Hon: Ja självklart!
Så klipper hon, och klipper, och klipper.
Sen är hon klar, och mitt hår är en bra bit över axlarna.
Hon: såå, räcker det eller vill du ha den kortare varianten?
Jag: Nej nej, det räcker!! He-he
Kortare varianten?! jag trodde hon klippte den kortare varianten och sket i min åsikt!

Japp, och nu känner jag att jag har en klippning som är mellan den hon snackade om och den jag ville ha. En frisyr jag inte alls gillar. Vill bara att mitt hår ska växa tillbaka och det är illa kvickt. Snart börjar skolan och du vill jag bara gömma mitt huvud! När jag kollar på det tänker jag på Gabrielle Solis i Desperate Housewives och då menar jag hemma-mamma-Gaby och inte modell-Gaby. När jag ska tvätta ansiktet kan jag självklart inte sätta upp allt hår, så dår får jag en beckhamfrilla, och då menar jag när han hade längt hår inte snaggat. Jag har funderat på att klippa mig kortare, så att jag inte får en mellanfrisyr utan en riktig frisyr. Men sen kommer jag på att jag absolut inte kommer göra det eftersom att då tar det ännu längre tid för mitt hår att växa ut. Så, no way hosay att jag gör det!
Eftersom att ni ändå kommer se mitt hår förr eller senare så ska jag bjussa på före och efter bilder.

 

Kommentarer
Postat av: Denise

Soffe du är absolut jättefin:D

Lite annorlunda men det ser bra ut på bilden...

Du ser även äldre ut tycker jag!

Det är skitläckert ;)

2009-01-03 @ 00:45:38
Postat av: Alex

Soffe de e jätte fint!

2009-01-03 @ 12:52:38
URL: http://kaalexandra.blogg.se/
Postat av: Britt Westerlund

Du är jätte snygg Soffe, den frisyren passar dig verkligen.

Hälsningar från



Smedjebacken.



Kram



Britt



PS: När kommer du o hälsar på igen då? Måste ju ha nån att retas med hihi DS:

2009-01-14 @ 09:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0