Hamilton Island - Stora barriärrevet

Vill du ha drömjobbet?
Vill du ha drömjobbet?


Har sett filmen kanske 10 gånger, om inte mer!
Det är sjukt. Jobba på en ö som tidigare bara existerat i mina drömmar. Jobbet går ut på att vara äventyrlig, dyka, simma, snorkla och sen rapportera tillbaka om det. Hallå? vem vill inte dyka, simma och snorkla. Sen att rapportera tillbaka om det är ju en självklarhet. Man vill ju att alla ska veta hur bra man har det.
Bo i en lyxvilla. Inte lyxhotell, nej lyxvilla ska det vara. Och sedan få 140 000 i månaden! Fyfan.
Det är som att dom gått in i mitt huvud, läst mina drömmar och sedan skapat min fantasivärld. Finns inget, och då menar jag inget, som saknas eller är dåligt.
Nu kan jag ju inte få det jobbet, av en hel massa jävla anledningar. Men jag ska dit. På semester om inte annat.
Kollade priserna, cirkus 16 000 för 4 nätter och det var bara hotellet. Det lär ju inte ske inom snar framtid om man säger så.
Men jag har bestämt att det är här jag ska spendera min smekmånad. Det är spikat. Det är perfekt!
En ö, ensamma, lugn och ro och detta med lyx. Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0