Snälla, börja med granatäpple också!

Vill ni veta en sak jag stör mig på? skitsamma jag säger det ändå.
Folk som kämpar med frukter på tåg och bussar!
Då menar jag inte folk som äter frukter på bussar och tåg. Jag riktar mig till folk som kämpar med sina frukter.
Seriöst, hur tänker dom?
Dom tar med sig en apelsin på färden! ta något enkelt som ett äpple eller ett päron istället. Eller kanske en mandarin om dom nu så måste ha något i den smaken. Men en apelsin, var det den kladdigaste frukten dom kunde komma på eller?
Det är riktigt så att man får kämpa. Pressa in tummen genom skalet, skala bort all skal och sen rinner det fruktsaft som bara den heeela tiden. Dom böjer sig fram, brett isär med benen för att inte få något på sig. Sen blir man ändå kladdig om händerna. Sådär äckligt kladdig. Man måste ha med sig en plastpåse till skalet och massvis med papper. Hur onödigt låter inte det?
Det ser bara tragiskt ut!
Idag såg jag även en tant (äldre dam) som åt sitt lilla äpple. Hon gillar tydligen inte skalet så hon tog med sig en liten kniv (tillräckligt stor för att vara olagligt att ha på sig offentligt) för att skala och dela äpplet med. Meningen var att hon skulle läsa sin lilla tidning och äta sitt lilla äpple samtidigt. Men människa som hon var så hade hon bara två armar och kunde därför inte läsa sin lilla tidning.
Var hon tvungen att äta sitt lilla äpple kunde hon göra allt redan hemma, innan. Sen ta med sig sina bitar i en påse och läsa sin lilla tidning.

Varför bryr jag mig? jag kan bara inte låta bli.

Ibland är det skönt att säga det man har på hjärtat =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0