Sådan mor sådan dotter

Jag föstar det nu. Förut hade jag alltid tänkt att man inte måste vara lik sin mor, till sättet alltså.
Men man kan inte hjälpa det. Det finns inget man kan göra åt det.
Det är en av anledningarna till att jag och min mamma går varandra på nerverna ibland. Det är också anledningen till att vi älskar varandra så mycket.
Vi är för lika helt enkelt.

Låt mig ta ett litet exempel.
Min mamma är väldigt morgontrött. Och då menar jag väldigt morgontrött.
En dag när Elias skulle till jobbet såg han att hans bil hade en trasig ruta och att hans iPod var stulen (vem lämnar sin feta 80G iPod synlig i en tom bil?!). Han gick hem igen, väckte mamma för att berätta vad som har hänt. Kanske få råd också, vad vet jag, jag sov. Som svar fick han bara "vad vill du? åk till jobbet!".
Japp!
Senare när jag vaknade kom mamma till mig och sa "jag vet inte om det hände eller om jag drömde, men jag tror Elias kom till mig och sa att någon har krossat Elias bilruta och stulit hans iPod" (hon hade också precis vaknat). Jag sa väl något i stil med jaha som svar. "Ja, och jag tror att jag bara skällde ut honom och sa att han skulle åka till jobbet. Med en trasig bilruta. Jag kanske ska ringa honom?".
haha jaa hon vet inte ens vad hon gör när hon är nyvaken. Men hon kan ju inte rå för det, jag förstår det. Jag är precis likadan.
Jag måste ha tre alarm varje morgon för att vakna. Och jag måste sätta alla tre natten innan. För jag kan inte snooza. Eller jag kan ju snooza, men jag vet inte om jag kommer göra det på morgonen. Ibland räcker det till och med inte med tre alarm.
Bara den här veckan har jag på morgonen plattat håret i 10min utan att sladden var i. Jag har stoppat in Start-paketet i kylen och sedan inte fattat hur i hela friden youghurten inte längre fick plats där den var när jag tog ut den.
Jag är väldigt morgontrött. Och då menar jag väldigt morgontrött!

Jag hatar morgonpigga människor. Man vill bara strypa dem!
Alex är morgonmänniska! ibland kan vakna av att man känner på sig att någon stirrar på en. Så öppnar man ögonen ocg där är hon! Pigg och långt ifrån nyvaken.
Haha men jag älskar henne ändå!♥

Här är mina skor som jag köpte igår.

De ser så mycket snyggare ut när man ser hela kroppen, men jag orkade inte kämpa med en sån bild.
Nu vill jag bara ha sommar!

Kommentarer
Postat av: *Carro

mmMMmm, så fina skor!!

2009-03-15 @ 02:09:00
URL: http://carolinzita.blogg.se/
Postat av: sofia

tack tack :D <3

2009-03-15 @ 10:05:44
URL: http://sofiapettson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0